Turta dulce, un cadou de incalzit obrajii

In perioada de iarna, toti ne miscam nasurile dupa aromele care ne aduc aminte de cum e sa fie… cald, Craciun, sau pur si simplu, acasa.

Mirodeniile folosite in diferite retete sunt placute nu doar pentru mirosul lor, ci si pentru efectele pozitive asupra sanatatii noastre: au proprietati antibacteriene, antifungice, antiseptice (piperul, cuisoarele, nucsoara),  antiinflamatorii, antimicrobiene (scortisoara, anason),  antioxidante, antispastice (ghimbirul), ajuta si mentin un tract digestiv sanatos (piperul, cuisoarele).

In aceasta turta dulce se regaseste un numar mare de mirodenii enumerate mai sus. Efectul este bombastic. Dupa prima gustare se intampla o explozie de arome, gusturi, culori, forme si amintiri. Iute, cald, racoritor, parfumat, verde, orange, maro, rosu aprins, soba, lemne, manusi, zapada, copilarie, frig, rasete, somn, si asa mai departe. Fiecare are explozia personala de amintiri. Dar turta dulce reuseste sa faca asta. Sa ne coloreze iarna. Sa ne incalzeasca obrajii. Cu cat mai condimentat cu atat mai mare veselia.

Reteta folosita pentru aceasta turta dulce am gasit-o pe blogul Laurei Adamache, un blog plin de bunataturi si incercari. Ma bucur tare ca am gasit-o, fiindca ceea ce mi-a atras atentia a fost mentiunea ca reteta asta pastreaza turta dulce frageda mult timp. Va spun sincer ca a ramas frageda timp de o luna, pe incercate, pana am terminat-o, ea fiind prea ademenitoare cand deschideam cutia :”> Ramane frageda pastrata in cutii inchise ermetic.

Forme si ambalaj

Formele folosite pot fi de toate chipurile, dupa orice preferinta. Eu am folosit de data asta un set de figurine animale marca Ikea (vulpe, urs, ren, arici, veverita si melc… Da, melc 😀 ) si traditionalele forme bradut, steluta si inimioara. Pentru decorarea lor, am folosit glazura pe baza de albus, royal icing, ramane ferma pe forme, nu strica decorarea. Am preferat sa las glazura alba, fara coloranti, din cauza ca formele folosite aveau deja o expresie a lor, iar turta dulce era deja puternic condimentata. Un plus de culoare in decorarea formei ar fi creat confuzie la gustare 😛

Pentru ambalarea formelor am folosit celofan, hartie cartonata si panglica asortate dupa sezon si un abtibild discret, tot de sezon. Am ales sa fie in ambalaj transparent ca sa se vada figurinele si decoratiunile de pe ele. In imagini veti vedea doua tipuri diferite de ambalaj: unul este mai mic, cu top verde, in care au fost puse 4 figurine mici, iar altul este mai mare, cu top si baza verde, in care au fost puse in total 8 figurine mari si mici. In functie de destinatia cadoului, ambalajul poate sa difere.

Destinatii si intrebuintari

Turta dulce poate fi daruita oricui ai mare drag pe el, sau pe ea 🙂 Sau tie, in egala masura. Turta dulce e un dar pentru orice varsta. Si nu trebuie sa iti faci griji pentru dinti, aceasta reteta se mentine foarte frageda, ne aduce aminte doar de gustul copilariei nu si de cat de tare ne rupeam dintii in ea.

Poate fi rontaita la cafea cu mare spor, inmuiata sau nu, cu lapte caldut nu fierbinte, fiindca turta dulce e deja fierbinte. Sau la un ceai parfumat cu arome de iasomie sau ciocolata. Sau orice ceai preferi.

Ai pofta de o turta dulce? Da o strigare si coacem imediat o tava.

Lasă un comentariu